Tallers

  • Taller d’inxes: 5€
  • Curs d’iniciació a l’harmonia (Part 1/3): 7€
  • Taller de presència escènica: 10€

Paquet amb els 3 tallers: 20€

TALLER D’INXES

Com fer-te una canya a mida: Taller d’arreglar canyes de gralla

Com obrir i tancar les canyes, tipus de raspat, com utilitzar les eines, quant usem el filferro, les cunyes, el teflon, etc… Tindràs canyes arreglades per tot l’any!

Cal portar si pots:

  • Canyes velles i noves de pala.
  • Ganivet i cúter
  • Paper de vidre
  • Tisores
  • Fil (d’empalomar, coto, nailon, etc)
  • Filferro de coure (entre 0’5 i 0’8 m)
  • Alicates planes
  • Teflon

Daniel Carbonell

S’ha especialitzat com a instrumentista de vent en la disciplina de música clàssica, antiga i tradicional. Ha fet un rigorós treball de recuperació dels instruments tradicionals com la gralla i la tarota i té un fort compromís en la docència d’aquets instruments. Ha rebut el guardó el “Tro de festa” de la Ciutat de Reus per les seves aportacions en la cultura popular.

Cursa els estudis de grau mitjà del pla 66 amb flauta de bec, el Grau professional d’oboè modern amb menció d’honor pel conservatori de Vila-seca i el Grau superior en l’especialitat d’oboès històrics de l’Escola Superior de Música de Catalunya.

És un dels impulsors de L’Aula de Sons, l’Escola de Música Tradicional de Reus. Ha exercit la docència com  a professor de gralla, tarota, llenguatge musical i conjunt a l’Aula de Música Tradicional i Popular de la Generalitat de Catalunya, a l’Aula de Sons, l’Escola de música tradicional de Reus i a l’Escola de Música tradicional del Penedès. Actualment és professor a l’Escola Superior de Música de Catalunya.

Com a intèrpret forma part de Ganxets, grallers del Baix Camp, Bufalodre, Metralla i Banda Aèria, aquesta última sota la direcció de Xavier Maristany i produït pel Taller de Musics. Ha col·laborat amb “Projecte so català” dirigit per Toni Xuclà, “Sons de la terra”  espectacle de l’Auditori Nacional de Catalunya dirigit pet Marcel Caselles i la “Rierada Musical” sota la batuta de Carlos Santos.

En l’àmbit de la música antiga forma part de Ministriles Hipalensis, Exaudi nos, Xuriach i de Concertare. També col·labora amb la Capilla Nivariense de Tenerife, l’Orquestra Barroca Catalana, Ars Iberica, Hexacordo, Academia del Piacere o La capella de ministrers de València.

CURS D’INICIACIÓ A L’HARMONIA (1/3)

Introducció als conceptes bàsics de l’harmonia, construcció d’acords, seqüències harmòniques i conducció de veus. Destinat a persones amb coneixements musicals bàsics que vulguin aprendre les tècniques fonamentals de l’harmonia. El curs tractarà sobre l’harmonia general però també estarà orientat cap a la seva aplicació en el treball d’arranjaments, d’afinació i textures dels grups de gralles.

Aquest curs anirà seguit de dues sessions més dedicades al treball harmònic dins els grups de gralles (afinació, empastament, sonoritat….) i als arranjaments per a gralles.

Lluís Giménez Rafecas

Vaig estudiar guitarra amb Joan Furió al Conservatori Superior de Música de Barcelona, on vaig obtenir el Premi d’Honor de grau Mig i el títol Superior. Al mateix conservatori vaig estudiar oboè amb Josep Julià i harmonia amb Maria Teresa Ximenis. Després vaig estudiar oboè amb Dominique Voisin a l’École Nationale de Musique de Blois, a França. També he estudiat harmonia i arranjaments amb Josep Maria Mayol, entre d’altres.

Compagino la docència amb la realització d’arranjaments per a diverses formacions, principalment grups de grallers i corals, com per exemple els recollits a “Patrimoni Coral XXI” editat pel CSIC, o al disc “Falconcert”. També composo i produeixo música informàticament, havent treballat per a Televisió de Catalunya o pel museu del F.C. Barcelona. He estat timbaler de diversos grups de gralles i actualment formo part d’Els Vernets.

TALLER DE PRESÈNCIA ESCÈNICA

L’actitud i la presència escènica davant públic (a partir del joc teatral) 

Treball del saber estar escènic, des de la posició corporal fins a l’actitud general de l’intèrpret. Com ens comportem davant del públic. Com evitem les tensions pròpies dels nervis. Com ens plantem amb un somriure i gaudim de la nostra actuació.

Treball concret de la tranquil·litat, la presència, la seguretat i la serenitat escènica a partir del joc de teatral, utilitzant els jocs i el passar-ho bé com la millor manera d’entrenar totes i cada una d’aquestes característiques inherents a l’artista.

– Dinàmiques de grup
– Activació i desinhibició
– Desbloqueig. Corporalitat i saber estar
– Treball de l’equip i l’escolta
– Concentració
– Expressivitat i comunicació

Marc Ayala

Actor professional. Sóc llicenciat en Art dramàtic per l’Institut del Teatre(Barcelona) i becat a la Rose Bruford College of Theatre and Performance de Londres, on vaig especialitzarme. Entre els meus últims treballs com a actor hi figuren Geronimo Stilton el Musical (direcció d’Àngel Llàcer i Manu Guix) amb el que he treballat a Barcelona, Madrid i en gira nacional; i la sèrie documental1714 que estrenarà d’aquí poc TV3. He protagonitzat nombrosos curmetratges, videoclips i publicitat. Actualment estic treballant amb l’empresa Horror Box. M’he format en els camps de la Pedagogia teatral i la Producció i la gestió d’Arts escèniques.

En el món associatiu i local estic lligat des de fa molts anys al Grup del Teatre Principal, entitat amb la que vaig començar a fer teatre i de la qual formo part, en aquests moments des de la junta directiva de la mateixa. També col·laboro amb la Unió Anelles de la Flama de Valls, entitat responsable del seguici cerimonial de la ciutat, amb la qual participo de diversos balls. He estat director artístic de grans i petits formats, entre els quals destaquen el Pessebre Vivent de Valls i l’acte inaugural del Tricentenari a la ciutat.

Em considero una persona de cultura i que viu del i pel teatre.